Przedszkole jest pierwszym etapem edukacji Waszego małego dziecka, dlatego też współpraca z Wami odgrywa szczególnie ważną rolę. Wobec rodziców Nasze Przedszkole pełni funkcję doradczą i wspierającą działania wychowawcze:
- pomagamy w rozpoznawaniu możliwości rozwojowych dziecka i podjęciu wczesnej interwencji specjalistycznej;
- informujemy na bieżąco o postępach lub ewentualnych problemach dziecka;
- uzupełniamy wiedzę rodziców o wychowaniu i rozwoju dzieci;
- uzgadniamy wspólnie z rodzicami kierunki i zakres zadań realizowanych w placówce.
Regularne rozmowy ułatwią zrozumienie wielu problemów rozwojowych dziecka i pogłębią wiedzę na temat ich uwarunkowań. Najlepszą niezastąpioną formą kontaktu są rozmowy indywidualne przy każdej okazji.
KAŻDY RODZIC MOŻE UZYSKAĆ INFORMACJĘ O SWOIM DZIECKU CODZIENNIE, LUB UMÓWIĆ SIĘ NA INNY DOGODNY TERMIN.
Aby współpraca ta była owocna konieczne jest :
- Dobra wola
- Prawdomówność
- Dyskrecja
- Partnerstwo
- Aktywna i systematyczna współpraca
- Jedność działań (realizowanie zgodnych ze sobą celów wychowania).
- Pozytywna motywacja (dobrowolny i chętny udział we współdziałaniu).
Przedszkole nasze jest placówką otwartą dla dzieci i ich rodziców, stwarzamy możliwość kontaktu każdemu potrzebującemu rady i pomocy w działaniach wychowawczych. Dysponując przygotowaną kadrą staramy się zapewnić WAM fachową pomoc, zasugerować najlepsze dla dziecka metody postępowania.
MASZ PROBLEM PRZYJDŹ POROZMAWIAJ - WSPÓLNIE TO ROZWIĄŻEMY!
Aby rodzice czuli się współgospodarzami przedszkola są na bieżąco informowani o wszystkim co dzieje się w placówce za pomocą ogłoszeń, wywieszonych informacji na tablicy, jak również na stronie internetowej naszego przedszkola.
DROGI RODZICU ZNAJDŹ CZAS NA PRZECZYTANIE TYCH INFORMACJI - TO WAŻNE DLA TWOJEGO DZIECKA!
Zanim dziecko zacznie chodzić do Naszego przedszkola, zapraszamy rodziców do uczestnictwa w projekcie adaptacyjnym, są to tzw. „dni otwarte” organizowane w miesiącach letnich, poprzedzone w czerwcu spotkaniem Pani dyrektor i nauczycieli grupy maluszków. Podczas takich dni rodzice mają możliwość odwiedzania pracującej grupy przedszkolnej i włączenie swojego dziecka do działań grupowych.
Pozwala to rodzicom na:
- obserwowanie kontaktów interpersonalnych nauczyciel-dziecko,
- obserwowanie bazy lokalowej, wyposażenia sali,
- analizę stosowanych metod wychowawczych,
- obserwowania własnego dziecka w kontaktach grupowych,
- obniżenie poczucia leku u dziecka i rodziców związane z przebywaniem w „obcym miejscu”