KRÓLICZKI KOCHANE I WY, DRODZY RODZICE,

Kategoria:

Minął kolejny tydzień z dala od przedszkola. Mamy nadzieję, że wszyscy cieszycie się
zdrowiem, a pogoda ducha Was nie opuszcza, czego z całego serca Wam życzymy.
"Polska to mój dom" – tak brzmiał temat minionego tygodnia. Dzieci, z pomocą Rodziców, podczas wykonywania zadań utrwalały znajomość symboli narodowych: flagi, hymnu i godła. Nauczyły się wiersza ważnego dla każdego Polaka "Katechizm polskiego dziecka" Władysława Bełzy (popularnie zwanego Kto Ty jesteś? – Polak mały). Przyjrzały się bliżej monetom i banknotom, na których również – podobnie jak na godle – widnieje wizerunek orła w koronie. Podczas rozmaitych zabaw uczyły się posługiwać pieniędzmi. Przedszkolaki poszerzyły także wiedzę na temat polskich miast oraz stolicy. Przypomniały sobie i poznały z Waszą pomocą, nowe miejskie legendy, takie jak o poznańskich koziołkach czy warszawskiej Syrence. Przy okazji rozwinęły umiejętności posługiwania się mapą – znają nazwy największych polskich miast i potrafią je wskazać na mapie Polski. Wiedzą, która rzeka to Wisła i które miasta nad nią leżą. Dzieci w tym tygodniu poznały kolejną literę alfabetu – J, j. Podczas zabaw doskonaliły umiejętności matematyczne. Grały w gry, układały puzzle, rysowały, ćwiczyły i bawiły się. A wszystko to dzięki pomysłowości Rodziców utrwalone zostało na naszej facebookowej przedszkolnej stronie. Dziękujemy za wszystkie ciepłe słowa, przesłane zdjęcia, filmiki, a przede wszystkim za pamięć. Mamy nadzieję, że i ten tydzień upłynie nam równie przyjemnie, gdyż proponujemy wszystkim
Podróż do Krainy Muzyki.
Propozycje zabaw i zajęć:
1. „Instrumenty wokół nas” – zabawa muzyczna, wydobywanie muzyki z przedmiotów codziennego użytku. Stwórzmy razem domową orkiestrę!
2. "Powtórz rytm" – wyklaskujemy, bądź wytupujemy dowolny prosty rytm, zadaniem dziecka jest dokładnie go powtórzyć. Role można zamienić, niech dziecko zaproponuje jakiś rytm dla nas.
3. "Liczymy dźwięki" – super zabawa rozwijająca słuch oraz umiejętności przeliczania. Bawimy się w liczenie dźwięków – może to być liczenie uderzeń łyżeczką o stół, czy kubeczek, albo przypadkowo powstałych podczas domowych prac dźwięków.
4. "Mój instrument" – pomóżmy dziecku wykonać prosty instrument perkusyjny. Wykorzystajmy do tego groch, ryż, kamyczki, pudełko, czy puszkę. Zagrajmy na tym instrumencie, ułóżmy melodię do wspólnego, rodzinnego tańca.
5. „Czasem słońce czasem deszcz” – opowiadanie Pani Muzyki (K. Szczerbakowska-Biniszewska według Programu Kraina Muzyki).
Przeczytajcie dzieciom tekst:
Dawno, dawno temu w Krainie Muzyki żyli szczęśliwi mieszkańcy. Codziennie świeciło słońce, wszędzie rosły nutki, a każdy mieszkaniec krainy grał na instrumencie, śpiewał i tańczył. Nawet psy zamiast szczekać gwizdały. Wszystkim żyło się miło, więc w Krainie Muzyki brzmiały same wesołe melodie. Do czasu! Pewnego dnia do wesołej Krainy przybyła smutna wróżka Kropelka. Pozazdrościła mieszkańcom szczęścia i wesołości, zrzuciła na całą krainę deszcz. Padał wiele dni i nocy, przez co nutki nie rosły już tak szybko, a mieszkańcy byli bardzo smutni. Zaczęli też grać smutne melodie. Na szczęście o smutnym losie muzyków usłyszała dobra wróżka – Pani Muzyka. Swoimi wesołymi czarami złagodziła smutne zaklęcie wróżki Kropelki. Od tej pory w Krainie Muzyki czasem świeci słońce, a czasem pada deszcz.
Po przeczytaniu tekstu spróbujcie zadać dziecku pytania: Jak nazywa się miejsce, o którym czytałam? Dlaczego jej mieszkańcy na początku byli bardzo szczęśliwi? Kto odwiedził Krainę Muzyki? Jak dziś jest w Krainie Muzyki?
6. "Wesoła, czy smutna" – określamy nastrój utworów muzycznych. Wytłumaczmy dzieciom, że w Krainie Muzyki smutek nazywa się moll, a wesołość – dur. Włączmy dwa (można i więcej) fragmenty utworów muzycznych (moll i dur) z własnych zasobów. Na YouTube znajdziemy mnóstwo utworów Mozarta, Chopina. Poprośmy dziecko, by spróbowały\o ocenić ich nastrój.
7. "Taneczne improwizacje" – zapoznajmy dzieci z różnymi gatunkami muzyki, posłuchajmy jazzu, muzyki klasycznej, rapu, disco, rocka, blues`a, itd. Dajmy możliwość, by odnalazło to, co najbardziej mu się podoba. A potem spróbujmy dać się wspólnie ponieść fantazji, zróbmy szarfy z chusty, bibuły, kawałka materiału, i wirujmy w rytm muzyki.
8. "Rap" – a może byśmy tak spróbowali ułożyć tekst i rytmicznie go wyskandować. Zróbmy konkurencję Liroyowi!
9. "Kosmiczne dźwięki" – pamiętajcie jak się grało na grzebieniu? Spróbujmy pokazać to naszym dzieciom, wystarczy stary grzebień i kawałek folii aluminiowej.
10. „Jestem muzykantem” – zabawa tradycyjna, (utwór dostępny na stronie www.ucze.pl lub na YouTube).
Jestem muzykantem, konszabelantem. (dziecko wskazuje siebie)
My – muzykanci, konszabelanci. (rozkłada ręce, wskazując inne osoby)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (wskazuje siebie, a potem innych)
A na czym?
A na flecie, fiju fiju... (naśladuje granie na flecie)
A na flecie, fiju fiju...
A na flecie, fiju fiju...
A na flecie bęc.
Jestem muzykantem, konszabelantem. (dziecko wskazuje siebie)
My – muzykanci, konszabelanci. (rozkłada ręce, wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (wskazuje siebie, a potem innych)
A na czym?
A na bębnie bumtarara, bumtarara... (naśladuje grę na bębnie)
A na bębnie bumtarara, bumtarara...
A na bębnie bumtarara, bumtarara...
A na bębnie bęc.
Jestem muzykantem, konszabelantem. (dziecko wskazuje siebie)
My – muzykanci, konszabelanci. (rozkłada ręce, wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (wskazuje siebie, a potem innych)
A na czym?
A na trąbce trutututu, trutututu... (naśladuje grę na trąbce)
A na trąbce trutututu, trutututu...
A na trąbce trutututu, trutututu...
A na trąbce bęc.
Jestem muzykantem, konszabelantem. (dziecko wskazuje siebie)
My – muzykanci, konszabelanci. (rozkłada ręce, wskazując innych)
Ja umiem grać, my umiemy grać: (wskazuje siebie, a potem innych)
A na czym?
A na skrzypcach... (I tak dalej wg pomysłu dziecka).
Drodzy Rodzice
przekazujemy Wam kod, który umożliwia bezpłatne korzystanie z płyty Bliżejprzedszkolna pięciolinia – utwory do tańca, śpiewania i zabawy na maj.
Kod: bpwdomu4223
Kod jest uniwersalny i ważny przez 50 dni od momentu aktywacji.
Zachęcamy do przekazania Rodzicom kodu i informacji o możliwości korzystania z takiej postaci piosenek.
Aby skorzystać z kodu, należy:
Wejść na stronę „Moja płytoteka”
https://blizejprzedszkola.pl/moja-plytoteka, wpisać kod bpwdomu4223 w polu Dodaj kod, który odblokuje dostęp do płyty Bliżejprzedszkolna pięciolinia | piosenki
na maj.
*Jeśli nie są Państwo zalogowani na stronie www.blizejprzedszkola.pl, system automatycznie wygeneruje prośbę o dokonanie rejestracji. Proces trwa bardzo krótko, a rejestracja jest bezpłatna. Dostęp do płyty jest możliwy wyłącznie po zalogowaniu.

Informujemy, że pełne wersje utworów z powyższego albumu zostały udostępnione w serwisie „Moja płytoteka” bez konieczności wnoszenia opłaty. Oczywiście nie zapominajmy o codziennej dawce ruchu. Oooooo jak nam tego brakuje....! Tej
codziennej porannej gimnastyki, tych zabaw, tańców i wygłupów... Ale już niedługo, jeszcze chwilka, jeszcze troszeczkę... Prosimy, piszcie do nas, dzielcie się swoją codziennością, pokażcie co robicie, pochwalcie się sobą, bądźmy po prostu razem!
Pozdrawiamy Was wszystkich serdecznie!
p. Basia – 693 245 857
p. Asia – 885 363 106