WITAJCIE KRÓLICZKI,

Kategoria:

Właśnie zakończyliśmy naszą podróż do krainy muzyki. Nie od dziś wiadomo, że dzieci bardzo
lubią muzykę i zabawy z nią związane – śpiewanie, taniec i grę na instrumentach.
Przypomnieliśmy sobie nazwy kilku z nich, inne poznaliśmy. Dzięki Rodzicom dzieci poznały różne
gatunki muzyczne, co jest niezwykle ważne dla ich rozwoju muzycznego.
Nie powinny słuchać jedynie muzyki klasycznej i piosenek dla dzieci, równie ważna jest
wiedza na temat pozostałych gatunków – zwłaszcza tych najpopularniejszych. Podczas minionego
tygodnia przedszkolaki bawiły się w rytm rapu, disco, rocka, jazzu oraz muzyki elektronicznej.

Natomiast w tym tygodniu powędrujemy do świata wrażeń i uczuć. Zapraszamy do wspólnej

zabawy!
Teamt tygodnia: WRAŻENIA I UCZUCIA
1. „Emocje” – krzyżówka. Narysujmy na kartce kratki i odczytujmy dziecku po kolei zagadki, gdy odgadnie hasło może spróbować zapisać je na kartce samodzielnie we wskazanych kratkach, a przy tym niech głoskuje dany wyraz. Może podać tylko pierwszą i ostatnią głoskę. Zabawę można urozmaicić o język angielski.
1. Służy do mierzenia czasu. Po angielsku clock.
2. Budynek, w którym mieszkamy. Po angielsku house.
3. Żółty owad w czarne paski. Po angielsku bee.
4. Następuje po dniu. Po angielsku night.
5. Polska to nasz... Po angielsku country.
6. Kolorowe do rysowania. Po angielsku crayons.
Z E G A R 2 litera
D O M 3 litera
O S A 1 litera
N O C 3 litera
K R A J 4 litera
K R E D K I 3 litera - z nich wyjdzie hasło EMOCJE
Porozmawiajcie z dzieckiem: Jakie hasło powstało? Co ono oznacza? Czym są emocje? Jakie emocje znasz?
2. "Katalog uczuć i emocji" – Po przeprowadzonej rozmowie na temat emocji, stwórzcie z dzieckiem katalog uczuć i emocji. Może to być książeczka, w której dziecko nazywa i rysuje po kolei uczucie, emocję, rodzic pomaga zapisać nazwę, np. złość, strach, radość, smutek, itp.
3. "Teatr uczuć" – pobawcie się wspólnie w tzw. kalambury w sposób pantomimiczny, dziecko pokazuje uczucie /strach, gniew, zdenerwowanie, czułość, obojętność, duma, itp/ - Rodzic odgaduje, a potem zmiana ról.
4. "Lustro" – do tej zabawy ponownie potrzebne będą dwie osoby, z których jedna jest "lustrem" i jej zadanie jest wierne kopiowanie każdego ruchu partnera. Po kilku minutach zamiana ról.
5. "Rozmawiajmy o uczuciach" – każdą chwilę z dzieckiem można przeznaczyć na rozmowę o wybranym z katalogu uczuciu/emocji. Uczmy swoje dziecko jak radzić sobie z trudnymi emocjami. Tłumaczmy, że wszystkie uczucia są potrzebne i żadne z nich nie jest złe. Każdemu człowiekowi towarzyszy bowiem złość, czy gniew, nauczmy dziecko, jak sobie można z tym uczuciem poradzić w akceptowany społecznie sposób. Zapytajcie swoje dziecko, co robi, gdy jest szczęśliwe, albo gdy tęskni, gdy jest rozgniewane. Powiedzcie mu, że Wy – dorośli też to czujecie, że to normalne i właściwe. Powiedzcie swojemu dziecku jak Wy radzicie sobie z własnymi emocjami, co robicie, gdy jest Wam smutno, czy jesteście źli.
6. "Moje emocje" – do wybranej muzyki, może to być np. Sonata Księżycowa Ludwika van Beethovena dziecko niech maluje swój obraz pędzlem lub palcami. Zdjęcia prac, z tytułem utworu, który był do niej inspiracją wyślijcie na Facebooka.
7. "Emocjonalny autoportret" – rysowanie z użyciem lusterka własnego portretu. Poproście, by dziecko zastawiło się w jakim jest nastroju i postarało się go uchwycić na portrecie. Wysłane zdjęcia prac będą dla nas wszystkich zadaniem do odgadnięcia – kto jest na portrecie i jaki ma humor.
8. Czytajmy bajki, opowiadania – w nich są rady, jak można sobie poradzić z emocjami, z problemami. W internecie znajdziecie dużo przykładowych historii, np. "Bajka o zasmuconym smutku". Sa bajki o miłości, o nadziei, o tęsknocie. Wystarczy, że wpiszecie hasło "bajka o... " - i tu określicie emocję, uczucie, które Was interesuje, a wyskoczy mnóstwo "pomagaczy", które wesprą każdego rodzica w wychowawczym procesie.

9. "Poprawiacz nastroju" – zadanie dla każdego – małego i dużego. Zróbmy razem swój własny poprawiacz humoru. Pomysłów może być całe mnóstwo, a wszystkie prosimy o uwiecznienie na zdjęciach. Pokażcie, co Wam poprawia humor!
10. "Ruch to zdrowie" – w myśl zasady "w zdrowym ciele, zdrowy duch", ruszajmy się! Tańczmy, podskakujmy, biegajmy. Dość siedzenia na kanapie, pogoda piękna, trzeba ją wykorzystać! Wszystkim życzymy pięknych chwil, spędzonych z najbliższymi, wspólnych rozmów, zabaw, odpoczynku, dużo zdrowia, pięknej pogody i tygodnia pełnego wrażeń!
Dziękujemy za przesłane zdjęcia, filmiki, smsy, maile! Dziękujemy za pamięć!
Pozdrawiamy Was bardzo serdecznie !!!
Pani Basia i pani Asia