Święta, święta, biją dzwony

Kategoria:

DRODZY RODZICE!
W tym tygodniu realizować będziemy temat związany z Wielkanocą. Prosimy, porozmawiajcie z dziećmi o wielkanocnych zwyczajach, które były pielęgnowane w Waszych domach. Warto wrócić do starych zdjęć, usiąść i powspominać. Każda chwila wspólnie spędzona jest na wagę złota. Wykorzystajmy ten czas, który tak niespodziewanie otrzymaliśmy, żeby pobyć ze sobą bez pośpiechu, z nutką zadumy, oddaniem i z czułością. Nie bójcie się włączyć dzieci w świąteczne przygotowania, są do tego gotowe! W tym tygodniu poznajemy również nową emocję jaką jest radość. Radość to uczucie dużego zadowolenia, szczęścia, wesołości. Kojarzy nam się np. z roześmianym słońcem. Każdego cieszy coś innego: gra w piłkę, spacer, jazda na rowerze,
zabawa z przyjaciółmi, rysowanie itp. Radość można okazywać na różne sposoby :uśmiechem, tańcem, okrzykami, śpiewem. Takie też wesołe są zbliżające się Święta Wielkanocne.

PROPOZYCJE DLA DZIECKA:
• Narysuj krainę radości- np. radosną łąkę z kolorowymi kwiatami, fruwające motylki, biedronki, ptaszki, roześmiane słoneczko, wesołe strumyki, zwierzątka.
Następnie schowaj ten obrazek i wracaj do niego kiedy masz tylko gorsze dni i jest ci smutno.
• Co to jest tradycja?” - jak myślisz?
• Jakie znacie tradycje związane ze Świętami Wielkanocnymi?Jak nazywają się
udekorowane jajka wielkanocne? Czym dzielimy się w czasie śniadania wielkanocnego?
• Jakie produkty wkładamy do święconki?Kiedy obchodzimy Śmigus-Dyngus, jak go inaczej nazywamy? - spróbujcie odpowiedzieć na pytania

1.
• Pisanki, kraszanki, jajka malowane – poznajemy
tradycję barwienia jajek (w łupinach cebuli i buraków, w trawie, w marchewce). Malujemy, ozdabiamy wydmuszki i jajka. Oczywiście dzielimy się naszymi dziełami wysyłając zdjęcie
• „Zajączki” – zabawa paluszkowa. Naśladujcie słowa wierszyka, za każdym razem chowając kolejny palec. Na koniec zaplątajcie palce obu dłoni i lekko kołyszcie splecionymi dłońmi. Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się dwa schowają, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy się trzy schowają, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych kica na polanie.
Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?
Pięć zajączków małych już do mamy kica.
Kocha je ogromnie mama zajęczyca.
Podczas zabawy można wprowadzić lub przypomnieć angielskie nazwy liczebników:
jeden – one, dwa – two, trzy – three, cztery – four, pięć –five.
• Wysiejcie rzeżuchę jako dekorację świąteczną- możecie przysłać do nas zdjęcia
• Zabawa: Wielka pisanka- do ułożenia na podłodze dużej, kolorowej pisanki można użyć wszystkiego w różnych kombinacjach (lego Duplo, inne kolorowe klocki, słomki, piłeczki, figurki, kredki, pisaki, guziki, z czego tylko chcecie.
Zróbcie zdjęcia i przyślijcie do pań.
• Zróbcie coś szalonego, wesołego- śmieszne miny, śmieszne figury, ubierzcie mamy buty, z koców ,prześcieradeł ,krzeseł zróbcie namioty/domki, urządźcie własny salon fryzjerski, stwórzcie domowe kuchcikowo, zróbcie zdjęcia waszych potraw, które samodzielnie zrobicie itp. Niech będzie wesoło i radośnie.
• "Szukamy jajek" – warto przygotować dla swoich pociech zabawę w poszukiwanie świątecznych słodyczy – wszelkiego rodzaju jajeczek, zajączków, kurczaczków. Słodycze i niespodzianki możemy ukryć w ogrodzie i w domu. Dzieci mogą odszukane skarby przeliczać, segregować według podanego kryterium, dobierać w pary, układając od największego do najmniejszego, rozpoznawać ich kolory, itp. Do zabawy można włączyć wszystkich członków rodziny.
• "Domowy bieg z przeszkodami" – dzieci uwielbiają się ruszać, więc stwórzmy im możliwość do zabaw ruchowych w domu. Mogą one pokonywać różne przeszkody stworzone z mebli, czołgać się po dywanie, pod krzesłem, chodzić na czworaka, przeskakiwać niewielkie przeszkody, dźwigać butelki z wodą, itp. Ile głów, tyle pomysłów.