Kochane"Króliki", drodzy Rodzice!

Kategoria:

Nawet nie wiecie, jak bardzo nam się tęskni do Naszego przedszkola. Żeby nie wyjść z wprawy, przygotowałyśmy dla Was kilka propozycji do wspólnych zabaw w domu. Zgodnie z planem mieliśmy zacząć tydzień pt."Zwierzęta wiejskie". Zapraszamy więc do wspólnej, "wirtualnej" wyprawy na wieś. Uruchamiamy motorki-traktorki bbrum, brrrum, brrrrrrrr i jedziemy!

  • Na początek piosenka "Stary Donald farmę miał"- znajdziecie ją na stronie www.uczę.pl lub na You Tube.- Śpiewajcie razem na cały głos.
  • A teraz wiersz S.Kraszewskiego "Na wiejskim podwórku". Można zadać dziecku do niego pytania, np. Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszyku? Co się w nim wydarzyło? Kto spowodował kłopoty? Co zrobił gospodarz? itp.

Można wspólnie czytać, rodzic zaczyna wers - dziecko kończy.

Na podwórko dumne matki przyprowadziły swoje dziatki:
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Klacz – brązowe źrebiątko.
Każda prowadzi swoje dzieciątko!

Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Klacz – brązowe źrebiątko.
Każda zgubiła swoje dzieciątko!

Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.
Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
Lamentują biedne mamy: „Co my teraz robić mamy?”
Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
Krowę – łaciate cielątko,
Kozę – rogate koźlątko,
Owcę – kudłate jagniątko,
Świnkę – różowe prosiątko,
Kurkę – pierzaste kurczątko,
Gąskę – puchate gąsiątko,
Kaczkę – płetwiaste kaczątko,
Klacz – brązowe źrebiątko.
Znalazło mamę każde dzieciątko.

* ROBIMY MASŁO - zachęcamy do tego zapomnianego zajęcia. Do małego słoiczka z zakrętką wlewamy tłustą śmietanę. Potrząsamy intensywnie, na zmianę z dzieckiem, tak długo, aż powstanie domowe masło.

  • Pora uruchomić wyobraźnię, oto rysowane wierszyki. Rodzic czyta, dziecko rysuje wg słyszanego tekstu:

Owieczka
Płynie mały obłoczek, - rysujemy strzępiastą chmurkę
ma ogonek jak loczek. - dorysowujemy ogonek, itd
Kopytka i łebek mały....
I oto rysunek cały!

A pamiętacie jak się rysowało świnkę z drukowanych liter?
Kto z rodziców przypomni, kto potrafi?
Przekonamy się po powrocie do przedszkola!

plasteliną dla chętnych.

Serdecznie Was pozdrawiamy - pani Asia i Basia