PROPOZYCJE DO ZABAW DO TEMATU „WIOSNA NA WSI”

1. „Co słychać na wsi?” - słuchanie wiersza i rozmowa na temat zwierząt.
Co słychać na wsi
Wanda Chotomska

Co słychać? - Zależy – gdzie.
Na łące słychać: – Kle – Kle!
Na stawie: – Kwa – kwa!
Na polu: – Kraaa!
Przed kurnikiem: – Kukuryku!
- Ko – ko – ko – ko – ko! - w kurniku.
Koło budy słychać: – Hau!
A na progu: - Miau…
A co słychać w domu,
nie powiem nikomu.
2. „Śpiewające zwierzęta” – rozwijanie mowy i myślenia.
Rodzic pokazuje dziecku różne zwierzątka na ilustracjach. Dziecko losuje dowolne zwierzę, np. kota i używając „kociego języka”, śpiewa wybraną przez siebie piosenkę.
3. „Podążaj za dzwoneczkiem kozy” – rozwijanie percepcji słuchowo – ruchowej. Dziecko ma zawiązane chustą oczy. Rodzic raz po raz dzwoni dzwoneczkiem, a dziecko musi dojść do miejsca, z którego płynie dźwięk. Gdy dziecko dotrze do źródła dźwięku, to Rodzic ponownie się przemieszcza i dzwoni dzwonkiem.
4. „Kury na grzędzie” – ćwiczenia przeciw płaskostopiu. Rodzic rozciąga skakankę przez środek pokoju. Dziecko spaceruje po pokoju, ręce ma zgięte w łokciach, dłonie dotykają barków (naśladują skrzydełka), wykonują ruchy góra – dół. Na zapowiedź R.: Kury na grzędzie – dzieci stają na skakance, obejmują ją palcami stóp. Zabawę należy powtórzyć wielokrotnie.
5. „Piórko” – ćwiczenia oddechowe. Przedszkolaki układają piórka na dłoni i próbują je zdmuchnąć.
6. „Wesołe zwierzęta” – praca plastyczna wykonana dowolną techniką: wyklejanka, malowanie…
7. „Moje ulubione wiejskie zwierzę” – lepienie z plasteliny ulubionych zwierząt z wiejskiej zagrody.
8. „Dwie czy cztery nogi” – zabawa matematyczna. Rodzic układa dwie pętle ze skakanek na podłodze. Do jednej pętli wkłada dwa klocki, a do drugiej – cztery. Następnie prosi dziecko, żeby posegregowało zwierzęta w zależności od liczby kończyn. Biorąc do ręki ilustrację przedstawiającą dane zwierzę, dziecko dzieli jego nazwę na sylaby i wkłada obrazek do odpowiedniej pętli.
9. „Na świeżym powietrzu” – zabawa ruchowa „Zwierzęta”. Dziecko biega po wyznaczonym terenie. Na hasło Rodzica, np. kury – dziecko zatrzymuje się, macha skrzydłami i gdacze. Rodzic podaje nazwy różnych zwierząt, np. koń, pies – dzieci wykonują odpowiednie ruchy i wydają odpowiednie dźwięki
10. Z Youtube :
Dziadek fajną farmę miał - piosenki dla dzieci Old McDonald po polsku BZYK.tv -https://www.youtube.com/watch?v=fUX5kYzzi5Q

Zwierzęta dla dzieci na wsi - Odgłosy zwierząt | CzyWieszJak -

https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw

Znajdź różnice #1 -

https://www.youtube.com/watch?v=iJQxWKpbPcE

Zwierzęta na wsi – filmik edukacyjny -

https://www.youtube.com/watch?v=17pEP4eO7mM

Jak zrobić pleciony koszyczek do projektu „Kreatywny przedszkolak"

#1 https://www.youtube.com/watch?v=PQ-TKtODLp0

#2 https://www.youtube.com/watch?v=Sm_1L-h0xu0

DRODZY RODZICE! KOCHANE DZIECI!
Dociekliwość jest z jednej strony postawą polegającą na wytrwałym poszukiwaniu odpowiedzi, z drugiej zaś umiejętnością zadawania wnikliwych pytań, prowadzących do odnalezienia prawdy. Osoby dociekliwe starają się jak najwięcej zrozumieć i dowiedzieć. Przypominam dzieciom, że warto zadawać pytania, bo wtedy można dowiedzieć się różnych ciekawych rzeczy. Dobrze jest codziennie nauczyć się czegoś nowego.

Zapraszamy Was do wspólnych zabaw. Zachęcamy do dzielenia się z nami tym jak wspólnie działacie. Ciekawi jesteśmy: Jak Kubusie Puchatki efektywnie i twórczo spędzają czas w domu?
Kochamy Was
Do zobaczenia w przedszkolu