PROPOZYCJE DO ZABAW W DOMU POD HASŁEM „ZWIERZĘTA NA WIEJSKIM PODWÓRKU”

• „W zagrodzie Małgosi” - wysłuchanie bajki ortofonicznej E. Michałowskiej. Dzieci naśladują głosy zwierząt z wiejskiego podwórka w miejscach, w których rodzic przerywa recytację.
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: HAU, HAU, HAU,
Kotek miauczy: MIAU, MIAU, MIAU,
Kura gdacze; KOD, KO, DA
Kaczka kwacze: KWA, KWA, KWA. Gąska gęga: GĘ, GĘ, GĘ
Ona też chce najeść się. Owca beczy: BE, BE, BE,
Koza muczy: ME, ME, ME,
Indor gulgocze: GU, GU, GU
Krowa ryczy: MU, MU, MU,
Konik parska: PRR, PRR, PRR
A pies warczy: WRR, WRR, WRR.
I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.
• „Czyj to głos?” - Rodzic włącza nagranie z odgłosami zwierząt. Po usłyszeniu głosu zwierzęcia dziecko mówi, jakie to zwierzę.
• „Co nam daje krowa, a co kura?” - Wspólnie zastanawiamy się, jakie produkty uzyskujemy od danego zwierzęcia: od krowy – mleko, masło, jogurty,
śmietanę, ser, twaróg; od owcy – mleko, sery; od kozy – mleko, sery, jogurty; od kury - jajka
• Praca plastyczna „Na wiejskim podwórku”
◦ Wspólnie możecie wykonać makietę
wiejskiego podwórka z wykorzystaniem zwierzątek jakie macie w domu oraz wykonanych samodzielnie z różnych materiałów i surowców wtórnych,
np. plastikowych zakrętek, pojemników, rolek po papierze toaletowym, tektury...
◦ Zwierzęta z kółek – origami płaskie, np. strona Kreatywnie w domu / O jak origami
Wykonane prace do projektu o zwierzętach z wiejskiego podwórka możecie zaprezentować wszystkim. Bardzo się ucieszymy.
• Wspólne czytanie książek o zwierzętach z domowej biblioteczki
Z YouTube np.:
• Zabawy przy piosenkach:
◦ „Stary Donald farmę miał” z ucze.pl lub Piosenki dla dzieci
◦ Kaczuszki z Piosenki dla dzieci
• Ćwiczenia logopedyczne dla dzieci – 123 Edukacja
• Bajka dla dzieci o zwierzętach w gospodarstwie – 123 Edukacja
• ZWIERZĘTA NA WSI. Nauka słów | Mądre dziecko
• GDZIE JA MIESZKAM? Nauka zwierząt gospodarstwa, nazwy ich domów, odgłosy – NAUKA PRZEZ ZABAWĘ
• ZWIERZĘTA NA WSI
• Zwierzęta dla dzieci na wsi – Odgłosy zwierząt – bajki dla dzieci
• Farma – bajki dla dzieci – odgłosy zwierząt
Drodzy Rodzice
Dziecko jest ciekawe świata i rozwój jest dla niego czymś naturalnym. To, czy będzie miało w przyszłości odwagę, by nadal podejmować wyzwania, narażając się na ewentualną porażkę, zależy od jego doświadczeń w dzieciństwie, między innymi od tego, jaki rodzaj motywacji się u niego wykształci. Motywacja zewnętrzna wynika z tego, co dzieje się wokół – dana osoba podejmuje działanie, bo musi. W przypadku motywacji wewnętrznej działanie wynika z decyzji (chęci), nie z przymusu. Bardzo ważne jest, by na wyzwania, przed którymi staje dziecko, nie reagować lękiem. Zamiast mówić „pewnie boisz się wystąpić na przedstawieniu” lepiej powiedzieć „dasz radę, a ja przyjdę i będę cię oklaskiwał”. To daje dziecku poczucie, że nie jest samo, i zachęca je do podjęcia wysiłku. Chwaląc syna czy córkę dobrze jest mówić o swoich uczuciach, na przykład „cieszę się, że tak pięknie zaśpiewałaś, wykonałaś pracę plastyczną”. To buduje poczucie sprawstwa – dziecko widzi, że jego działania mają wpływ na innych, są użyteczne i potrzebne. Dobrze jest, jeśli Wasze relacje oparte są na współpracy i akceptacji młodego człowieka takim, jakim jest. Ważne, by dziecka nie porównywać z innymi, nie straszyć ani nie oceniać. Nauczmy się doceniać to, co mamy. To jest dobry czas, żeby rozwijać zainteresowania dzieci i wspólnie tworzyć dzieła.
Pozdrawiamy serdecznie