"W krainie muzyki"

Kategoria:

1.Bajka o ulicy dźwięków
Były sobie kiedyś dzwonki, grzechotki, bębenki i tamburyna. Instrumenty te mieszkały w sklepie muzycznym na swoich półeczkach. Pewnego dnia wybrały się na spacer w poszukiwaniu ulicy dźwięków. Nie wiedziały gdzie ta ulica się znajduje, ale były tak ciekawe jak tam jest, że postanowiły jej poszukać. Aby było im przyjemniej maszerować, wyruszyły wszystkie razem: dzwonki, grzechotki, bębenki i tamburyna. Instrumenty szły jedno za drugim. Najpierw zaczęły grać dzwonki, następnie
grzechotki, później bębenki, a na końcu tamburyna. Po długim marszu były już tak zmęczone, że dzwonki, grzechotki, bębenki i tamburyna grały bardzo cichutko. Dzwonki, grzechotki, bębenki i tamburyna wydając te cichutkie dźwięki zaczęły rozumieć, gdzie jest ta ulica dźwięków – dokładnie tam, gdzie stoją. Dzwonki, grzechotki, bębenki i tamburyna spoglądały na siebie i wspólnie stworzyły cudowną melodię. Po chwili wyruszyły w drogę powrotną, ponieważ odnalazły już ulice dźwięków. Po długim marszu pierwsze pożegnały się dzwonki. Zaraz po nich pożegnały się grzechotki, następnie bębenki, a tamburyna były już tak zmęczone, że szybciutko pobiegły do swojego ulubionego miejsca, do sklep muzycznego. Teraz, dookoła jest tak cicho jak makiem zasiał, a na ulicy dźwięków już nic nie słychać.
2.Wizyta w szkole muzycznej - Poznajemy instrumenty.https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w

3.„Jaki to instrument” – zagadki słuchowe – wsłuchanie się w dźwięki instrumentów muzycznych i próby nazwania ich. (Fortepian, gitara, saksofon, perkusja, skrzypce, trąbka) - https://www.youtube.com/watch?v=6y0LGu724lY

4. Piosenki
- "Muzyczna niedziela" (piosenka) - W Krainie Muzyki - Pluszaki Rozrabiaki- >
https://www.youtube.com/watch?v=yJkDj3g-5ZI

-"Jestem Muzykantem" ->https://www.youtube.com/watch?v=or-xxFjWMy0

5.Zabawa relaksacyjna pt. „Spacer”.
Spróbujmy pospacerować na siedząco. Dziecko naśladuje.
Wyruszamy na drogę (uderzamy dłońmi płasko o uda, naśladując odgłosy chodzenia – 10s.) Teraz trochę pobiegniemy (szybciej uderzamy). Wyprzedza nas jeździec na koniu (wyklepujemy rytm galopującego konia). Przechodzimy przez most (bijemy pięściami w pierś). Na brzegu lasu widzimy sarenkę, skradamy się po cichutku, żeby jej nie spłoszyć (czubkami palców dotykamy ud). Zaczyna wiać wiatr, silniejszy huragan (wydmuchujemy powietrze, naśladując gwizd wiatru). Sarenka ucieka wielkimi skokami
(uderzamy mocno dłońmi w uda). Wracamy powoli do domu, niektórzy są zmęczeni i wloką się na końcu, szurając nogami (dłonie udają wolne kroki).
6. Szumiący las- usprawnianie aparatu mowy, próby wykonania głoski sz, zachęcanie do wyraźnego mówienia, doskonalenia motoryki małej.
Szumiący las.
Dorota Gellner

Kiedyś z tatą
szłam przez las,
a las szumiał
cały czas!
Szumiał,
szumiał,
szumiał,
nic innego las
nie umiał.
Powiedziałam mu do ucha:
– Przestań szumieć!
Nie posłuchał.
Nie posłuchał.
Nie zrozumiał.
Skąd to wiem?
No bo dalej szumiał.
Jaki dźwięk wydaje las? Dzieci opowiadają o swoich wrażeniach słuchowych. Rodzic daje dziecku lusterko i prosi: Mów przemiennie i-o, i-o. Przy ułożeniu ust jak do „i” zacznij syczeć jak wąż, delikatnie unieś język. Przy ułożeniu ust jak do „o” zacznij szumieć jak las.
7.„Czarodziejskie instrumenty” – ekspresja plastyczna. Wykonanie niekonwencjonalnych instrumentów z dostępnych materiałów takich jak: pudełka po jogurcie, kasza, ryż, folia aluminiowa itp.

Pomysły na stworzenie instrumentu: https://ekodziecko.com/category/instrumenty/page/2