ZWIERZĘTA DUŻE I MAŁE

Kategoria:

1. „Sowy i dzięcioły” – Dzieci rozwiązują zagadki.
W korę drzewa dziobem stuka,
bo robaków pod nią szuka. (dzięcioł)
Ptak drapieżny, wyjątkowy,
co ma oczy z przodu głowy. (sowa)
Ma krótkie nóżki i mały ryjek.
Chociaż na igły, nigdy nie szyje. (jeż)
Z drzewa skacze na krzaczek,
z rudą kitką zwierzaczek ... . (wiewiórka)
Ze smakiem będzie,
chrupał żołędzie. (dzik)
On na głowie ma poroże bez poroża żona łania
On poroże zrzucić może które moc ma odrastania (Jeleń)

2.”Może zobaczymy”– poszerzanie wiedzy dzieci o nazwy zwierząt żyjących w polskich lasach:dzika, zająca, lisa, sarny. Wdrażanie do szanowania zwierząt i ich miejsca zamieszkania.
"Może zobaczymy" - Helena Bechlerowa
Idźmy leśną ścieżką
Cicho, cichuteńko,
Może zobaczymy
Sarniątko z sarenką.
Może zobaczymy
Wiewióreczkę małą,
Jak wesoło skacze
z gałęzi na gałąź.
I niech nikt po lesie
Nie gwiżdże, nie woła –
Może usłyszymy
Pukanie dzięcioła.
A może zaśpiewa
Między gałązkami
Jakiś mały ptaszek,
Którego nie znamy.
I będzie nas witał
Wesoło piosenką.
Tylko idźmy lasem
Cicho, cichuteńko.
O jakim miejscu jest mowa w wierszu?; Jak należy się w tym miejscu zachować?; Dlaczego powinniśmy być tam cicho?; Jakie zwierzęta mieszkają w lesie?.
3. Jakie zwierzęta macie w swoim domu? Swobodne wypowiedzi na temat zwierząt, ze szczególnym zwróceniem uwagi na potrzeby zwierząt, obowiązki opiekunów oraz poczucie odpowiedzialności za zapewnienie zwierzętom godziwych warunków życia.
4. Zabawa dramowa (mimiczna) – „Smutny piesek i wesoły piesek” – dzieci na prośbę rodzica swą mimiką i zachowaniem starają się naśladować smutek i radość w taki sposób, jak okazywałyby to zwierzęta. Jeśli dzieci chętnie wykonują zadanie, można je rozszerzyć o obrazowanie emocji okazywanych również przez inne zwierzęta (np. kota, myszkę, itp.).
5. Idziemy do zoo – osłuchanie z piosenką
https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM
6. Lisek Łakomczuszek – osłuchanie z piosenką
https://www.youtube.com/watch v=ct_4if6byN4&list=PLyGd4YGNcljRUdGNmqVKsIlLzXzKCsF1F&index=6
7. Krok za krokiem – osłuchanie z piosenką
https://www.youtube.com/watch v=0HV4QZ7y2DI&list=PLyGd4YGNcljRUdGNmqVKsIlLzXzKCsF1F&index=9
8. „Owieczka”- praca plastyczna wykonana wspólnie z rodzicami.
Każde dziecko otrzymuje papierowy talerzyk- tułów owieczki. Zadanie polega na wyklejeniu talerzyka pociętymi kawałkami gazety, a następnie doklejeniu gotowych elementów: nóg, oczu i uszu

https://images.search.yahoo.com/search/images?p=owieczka+z+talerzyka&imgurl=https%3A%2F%2F1.bp.blogspot.com%2F-
jywsoStiTNo%2FVulNLuOXf7I%2FAAAAAAAAakQ%2Frk2bHKomZHcNMKcprXb7M1yK_ZDGYUzaA%2Fs1600%2FDSC00077.JPG#id=7&iurl=https%3

jywsoStiTNo%2FVulNLuOXf7I%2FAAAAAAAAakQ%2Frk2bHKomZHcNMKcprXb7M1yK_ZDGYUzaA%2Fs1600%2FDSC00077.JPG&action=click