KOLOROWE DRINKI DLA DZIECI

3.04.2017r. spotkaliśmy się z Mamusią Zuzi – Panią Kasią, która zorganizowała dla nas pokaz barmański i zapoznała ze sposobem robienia drinków dla dzieci.
Okazało się, że sami możemy zrobić drinki wykorzystując lód i napoje oraz akcesoria barmańskie: shaker i ugniatacz.
Pani Kasi pomagała Ciocia Zuzi – Pani Sylwia, która pokazała nam jak można udekorować szklankę różnymi dodatkami, np. owocami, cukrem, mieszadełkami i słomkami. W grupkach robiliśmy kolorowe drinki pobudzając przy tym różne zmysły.
Zapoznaliśmy się z określeniami „ciężki – lekki” podczas robienia TĘCZOWEGO DRINKU WARSTWOWEGO z wykorzystaniem soku malinowego (ciężkiego), soku pomarańczowego oraz niebieskiej wody bez cukru (lekka).
Były również efekty specjalne, czyli świecące szklaneczki, w których można serwować różne napoje.
Serdecznie dziękujemy Paniom: Kasi i Sylwii za czas poświęcony na kreatywną zabawę z nami, zasponsorowanie produktów na pyszne drinki, za nagrody oraz rozwijanie naszej wrażliwości zmysłowej.
Rodziców i dzieci zachęcamy do wspólnych zabaw badawczych z sokami i owocami oraz do robienia sobie nawzajem miłych, kolorowych niespodzianek.

ZAKŁADAMY ZIELONE HODOWLE


 W wazonach umieściliśmy gałązki forsycji, żeby udekorować kącik przyrody w przedszkolu.
W marcu posadziliśmy cebulki i fasolki oraz posialiśmy rzeżuchę. Założone hodowle roślin codziennie podlewamy wodą, a słońce daje im światło oraz ciepło. Już teraz wiemy, co robić, żeby roślina wyrosła.  Na klombie przed przedszkolem obserwowaliśmy, jak z ziemi wyrastają pierwsze wiosenne kwiaty (przebiśniegi, śnieżyczki, krokusy).
 W planach mamy dalsze obserwacje przyrodnicze z KWIATOWĄ WRÓŻKĄ.

  „Co to za ogrodnik posiał kwiatów tyle:
  Tulipany i kaczeńce, bratki i żonkile.
  To wiosna, to wiosna,
  Zielona wiosna,
  Razem z deszczem, ciepłym deszczem
  Kwiaty nam przyniosła.”

ZABAWY BADAWCZE Z KOLORAMI U KUBUSIÓW PUCHATKÓW

24.03.2017r. piosenką pt: „Tęcza nad łąką” przywitaliśmy Panią Iwonę, która przybyła do nas, żeby ratować Białą Krainę.
Mamusia Antosia zapoznała nas z barwami podstawowymi oraz pokazała nam, jak je wymieszać, aby otrzymać określony kolor pochodny.
Podczas zabaw z kolorowymi szarfami, klockami i krążkami uczyliśmy się odpowiednio reagować na określone sygnały i wykonywać trudne zadania. Rozwiązaliśmy również kolorowe zagadki i mówiliśmy, co nam się kojarzy z danym kolorem.
Zdobytą wiedzę na temat kolorów mogliśmy wykorzystać w praktyce podczas malowania prac plastycznych pt: „Tęcza”.
Bardzo dziękujemy Pani Iwonie za to, że bardzo ciekawie opowiedziała nam o istnieniu kolorów podstawowych (żółty, czerwony, niebieski) i pochodnych (pomarańczowy, zielony, fioletowy) oraz wyjaśniła nam zasady mieszania barw. Serdecznie dziękujemy za przygotowanie pomocy do zajęć oraz za wspólną zabawę.
Tęcza nad łąką
Ogromna chmura zakryła słońce,
Lecą na ziemię deszczu kropelki,
Mokną biedronki, mokną zające,
Małym ślimakom mokną muszelki.

Tęcza, tęcza! Jaka ładna!
Błyszczy w górze kolorami!
Weźmy wszyscy się za ręce
Namalujmy tęczę sami!

ZAJĘCIA BADAWCZE Z PANIĄ MONIKĄ

Odkrywanie świata i jego tajemnic to najciekawsze zajęcie. A jeśli dodatkowo łączy się z tym przyjemna zabawa, to już jest frajda na całego. Dzięki zestawom edukacyjnym, które "Króliczki" wygrały biorąc udział w konkursie plastycznym "Baw się zdrowo", mogliśmy wszyscy doświadczać i eksperymentować. 14.03.2017 r. zajęcia przygotowała dla nas mamusia Michałka Stodolskiego, pani Monika Szwestka.
Pani Monika wprowadziła nas w temat eksperymentu burzą mózgów. Każdy widział przecież, jak jedna rzecz pochłania inną. Na przykład pani Asia pochłania ciastka. A gąbka pochłania wodę, odkurzacz śmieci, noc pochłania dzień, itd. Przykładom podawanym przez dzieci nie było końca. W ten sposób dowiedzieliśmy się, co to są superabsorbenty. Trudna nazwa. My nazwaliśmy je "pochłaniaczami". Następnie pani Monika prezentowała nam praktyczne przykłady takich pochłaniaczy. Jest nim piasek dla kota, albo żelowe kuleczki do kwiatów. Najpierw były malutkie, a po wchłonięciu olbrzymiej ilości wody nabrały większych rozmiarów.
Sami również mogliśmy przeprowadzić doświadczenie, wykorzystując do tego zestawy "Snow Fun". Obserwowaliśmy wchłanianie wody przez środek wykorzystywany w jednorazowych pieluszkach dla dzieci. Najlepszą jednak zabawą była produkcja sztucznego śniegu i oczywiście "taplanie" się w nim.
Pani Moniko, jest pani świetnym chemikiem. Bardzo dziękujemy za przeprowadzenie ciekawych doświadczeń i rozwijanie naszych zainteresowań i wiedzy!!!